Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under april 2009

Av Anna Englund - 8 april 2009 06:24

Detta är resultatet av en mindre sammandrabbning mellan mig och en fåtölj på jobbet..Och det har bara börjat bli blått än så länge...Så nu springer jag omkring med en härligt blå-lila svullen bula mitt på låret....Hur snyggt är det på en skala mellan 1-10???

Av Anna Englund - 8 april 2009 05:18

Mindre än 2 timmar kvar tills jag slutar sen är jag out of here...Det enda som kommer synas då är ett silverfärgat streck(min saab) i full fart mot E4 lämnandes efter sig ett spår av smuts...jag kom på häromdagen att jag har nog inte tvättat min bil sen förra sommaren:) Så det kan nog kanske behövas men inte nu, möjligtvis om någon skulle erbjuda sig att tvätta den åt mig(ex min karl...)Jag vet att han läser detta så då kanske han fattar vinken:D Annars så börjar jag känna mig rätt bra nu, jag kan tyvär inte säga att jag känner mig normal igen för det är något som alla definierar olika. Jag tycker att jag är jättenormal men frågar man vissa jag umgås med så hade dom nog en helt annan åsikt.


Från det ena till det andra, kan man få plattfot av att springa för mycket på stengolv??

Jag tycker alltid att mina fötter är minst ett par cm bredare när jag går hem på morgonen än vad de var kvällen innan..Eller så är det kanske bara inbillning, men det känns så iaf. Och speciellt nu efter 2 nätter med mycket larm och då självklart i varsin ände av korridoren...*pust, stånk och stön*Jag har definitivt inte kondisen för att skena omkring som en gasell i dessa otroligt långa, tråkiga, hårda korridorer.. Kanske ska ta med inlines nån natt och se hur det funkar....hmm...eller inte..Då måste jag ju lära mig att stanna med dom och har jag inte gjort det på sex år så lär jag nog inte kunna göra det nu heller..Jag förstår inte att det ska vara så förb svårt att stanna med såna...Iaf om man ska ha livet i behåll när man stannar..Jag för min del använder mig av lyktstolpar, staket diverse gräsmattor och vid vissa tillfällen bilar:D Men nu är det ett tag sen jag åkte så man kanske skulle damma av dom och ut och ta en premiär..Men det får nog bli när jag ska vara långledig så jag har tiden på mig att ligga och vara skadad..ha ha..

Nej nu larmar det här(längst bort som vanligt) så nu blir det till att veckla ut gasellbenen och skutta sig iväg..

På återseende..

Av Anna Englund - 7 april 2009 01:18

Eller nej egentligen tisdag men vem kan hålla ordning på vilken dag det är jämt:D Just nu sitter jag på jobbet och är toktrött, tror att jag lider av järnbrist. Så det blir nog till att knapra lite duroferon ett tag så jag kommer tillbaka till mitt vanliga jag igen.

Hur kommer det sig att barn alltid ska ramla och göra illa sig just då manm inte är i närheten men däremot alla grannar är det? Skulle gå med Elsa till dagis på fm så ut med henne och Loke på framsidan, binder fast Loke i stegen på väggen och springer ned i källaren för att hämta barnvagnen. Detta tar ca 30 sek.

Hinner bara komma ner i källaren så hör jag hur det tjångar till utifrån och sen blir det ett illvrål från Elsa. Rusar upp med barnvagnen i högsta hugg och andan i halsen och konstaterar att Elsa har haft närkontakt med stegen vilket resulterar i:arga blickar från grannarna, en jättebula i pannan och en hyperstressad mamma.

Som om jag hade kunnat förhindra detta...Barn ramlar och slår sig och speciellt Elsa som inte är still mer än 5 sekunder. Hade det inte skett då så hade det gjort det en annan gång så är det bara. Men så farligt verkade det inte vara för hon sluta grina snabbt och frågade om vi skulle gå till dagis någongång så då var allt som vanligt. Efter att ha lämnat henne tog jag en långpromenad med Loke och tänkte att jag skulle njuta av det vackra vädret och en trevlig promenad med min väluppfostrade hund...Och ja drömma får man...När jag kom hem var jag helt genomsvettig efter att ha haft dragkamp med Loke i ca 1 timmes tid i det varma vädret som inte var lika skönt längre utan mest bara....varmt.

den hunden kommer leda till en förtidig hjärtinfarkt om jag inte kommer på knepet snart med hur jag ska göra för att nå fram till honom..

Typ nåt sånt här...

Av Anna Englund - 5 april 2009 21:33

Imorgon är det dags igen, då är det till jobbet som gäller. Jag jobbar fem nätter den här veckan och det är så himla drygt..Hela påsken jobbar jag så den fick jag äran och fira själv för resten av familjen åker till svärföräldrarna och stannar där hela helgen.. Så det enda jag har planerat i helgen förutom jobb är att släppa ut systers häst och mocka bajs på söndag morgon och ta in hästkraken på kvällen igen. Ja det är ju säkert några hästar till som jag ska släppa ut och in men det får väl gå för den här gången.Man måste ju ha sina snälla tillfällen ibland också och inte bara vara surtant:D

 


I torsdags fick resten av sakerna i min matservis som jag samlar på, Christineholm, en jättefin servis med viltmotiv. Så nu kan jag duka upp för finfrämmande och bjuda på god mat(självklart vilt) och servera på passande porslin. Synd bara att såna ska vara så dyra. Men men vill man ha något så måste man vara beredd att betala för det också..Thats life liksom..Nej nu ropar nog kudden så natti natt


Av Anna Englund - 4 april 2009 16:34

Det är helt underbart väder ute, solen skiner och det är ca 15 grader varmt.

Vi har precis kommit hem efter att ha varit uppe i skogen och grillat korv med Helena & co. Jättekul och jätteblött, men vad gör det när man njuter av solen...När vi skulle åka hem så upptäckte vi att Mange hade en svart spritpenna låg i bilen där Elsa suttit alldeles obevakad..och som de flesta vet hon kan bara inte låta bli så Manges mobiltelefon hade fått nya detaljer liksom bilsätet och dörren..*suck* men den här gången får han skylla sig själv för jag frågade innan jag satte henne i bilen om han hade nåt där som inte borde vara där och han sa nej..


Ikväll blir det nog bara en lugn kväll med slappa i soffan igen precis som igår.


Av Anna Englund - 3 april 2009 05:12

Å så var det fredag igen...Borde vara skönt men jag känner mig lite låg..Har sina förklaringar som vissa vet..Men nya tag bara och jag hade ju faktiskt inga höga förväntningar heller, har lärt mig den hårda vägen så att säga..Men vem vet nästa gång kanske.. Idag blir det nog mest bara till att softa, kanske glo på nån film, ja mest bara ta de lugnt. Imorgon lutar det åt skogen och krovgrillning med Helena och familj och eventuellt kanske skjuta nån lerduva eller två. Måste tvätta och städa i helgen också men det får nog bli söndagens göra..

Vad skönt det är nu när det börjar bli ljusare om dagarna, man blir så mycket lättare till sinnet på något vis..Säger jag som är lite down liksom men så är det faktiskt. Påskliljorna tittar upp vid husväggen och det börjar torka upp ute. Så snart går det att lägga lite viltspår och roa hunden med det, se om han fattar vad han ska göra men det tror jag..Skulle ju vara kul att få diplom på honom..Men jag måste lära mig lite mer om deras prov för det är ju inte så som jag är van vid. Men internet är ju den räddande ängeln som alltid..:D

 

Av Anna Englund - 2 april 2009 23:39

Åh hoppsansa vilka reaktioner programmet skapade igår. Jag har inte pratat med nån idag tror jag som inte haft nåt att säga om det. Och det är blandat vad folk tycker vissa är för hunden men emot ägaren och andra är bara emot hunden i Sverige och ja åsikterna är många.

Och jag må vara en enkelspårig människa vad gäller detta men jag anser att rasen ska ll finnas där den hör hemma inte här i samhällena. Men jag står för att jag tycker detta. Visst finns det många raser som är farliga men där är det för det mesta ägarens fel, i de här fallen som visades på tv var det hunden som gick till anfall mot sin ägare utan anledning..

Jaja diskussionen kan bli en evighetsgrej så jag lämnar den nu.

Ja du Åsa-T som du skrev i kommentaren jag såg att den var kuperad, men sen är frågan om det var en import eftersom man fortfarande får kupera i andra länder. Jag tycker det är elakt mot hundarna att kupera öron och svans men samtidigt är jag kluven i utseende frågan på dessa hundar då jag tycker att en helkuperad välmusklad dobermann ex är skitsnygg...Det är svårt det där men vi i Sverige är inte så oskyldiga än vad gäller skönhetsoperationer på hundar då det finns dom som klipper bort baksporrarna på valpar när de föds för att de ej ska ha såna. Jag har själv haft 2 såna hundar som var klippta vid födseln. De finns även dom som klämmer svansen på sina valpar i dörrar för att de ska få amputera av dom(smygkupering) men där har vissa veterinärer blivit lite fula så de amputerar aldrig mer än nödvändigt längre så istället för att hämta hem en hund med en kuperad svans så får de hämta en med en halv svans och hur snyggt är det om man bara ska gå på utseendet??


Nej nu kom jag bort från tråden helt här...

Hemma har terroristhunden varit ifarten i flera dar nu, han stjäl toarullen ifrån badrummet och tuggar sönder i molekyler i hela lägenheten. Idag när jag sov så passade han på att stjäla kattens vattenskål och tugga sönder den + diverse annat som bara råkade följa med av bara farten...*SUCK*

Av Anna Englund - 2 april 2009 06:27

Var det någon som såg uppdrag granskning igår 20.00?? Programmet handlade om rasen Kaukasisk Ovtjarka. En ras som är framtagen för att skydda mot varg och björn och som är direkt farlig för både djur och människor och som finns i våra samhällen.

Den ser ut som en stor snäll nalle men det är det sista den är iallafall i mina ögon. En hund som kan gå till anfall utan anledning mot både sin familj och mot främmande människor är skrämmande. Dom kan väga upp mot 90 kg och då är dom stora jämfört med ex ett barn. Kommer dom på rymmen och bestämmer sig för att börja vakta ett område så är det farligt för alla som bor där att överhuvudtaget kliva ut genom dörren. Det finns fall på flera håll i Sverige där dessa hundar har gått till anfall mot människor och tom ett fall där polisen kämpade i flera månader med att försöka fånga en förrymd ovtjarka, det slutade med att de fick skjuta den..Nej jag tror att de ska vara kvar där de kommer ifrån där de kan ha ett heltidsarbete med att vakta en flock mot angrepp och där det inte finns så mycket människor.

Nu skas inte jag säga att det inte finns snälla exemplar för det gör det säkert men de kan inte vara många. Och som läget är nu så säljs det både renrasiga och blandningar med rasen till människor som dessvärre inte klarar av dem. Så hur detta kommer sluta kan bara tiden visa..

Gå in på Uppdrag granskning och titta på programmet och skriv och tala om era åsikter om detta..

Ovido - Quiz & Flashcards