Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under november 2009

Av Anna Englund - 7 november 2009 18:24

Jag orkar helt enkelt bara inte skriva nåt om min dag idag. Kan säga som så att det har varit fullt upp och nu har fogarna lagt ner och förvärkarna kommit så skriver imorgon ist.

Av Anna Englund - 6 november 2009 15:49

Jag hade en vit valp imorse när jag klev upp sen fick han och Loke gå ut i hundgården och nu är han svart...Jag verkligen HATAR den här årstiden just för att hundarna blir så j-a skitiga..Så det lutar åt ett bad för herrn även om det inte lockar att försöka knöla ner honom i badkaret..Han är inte direkt medgörlig när det gäller att bada...

Jaja det är bara att göra,så är livet med hund och speciellt st bernhard, dom bara älskar att skita ner sig..Jag tror dom vet att dom är stora och inte ett dugg roliga att bada..


Idag har vi varit till Ektomta och fikat och för en gångs skull så var huliganerna lugna (9 st kattungar) så de låg mest bara och sov på kökssoffan. Så jag kom dit med hela ben och åkte hem med hela benCool


Ikväll blir det nog bara till att slappa framför tvn tror jag så man orkar med morgondagen med ev städ på klubben och dop i Danmarks kyrka. Det är lilla Freja som ska döpas så det ska bli kul eftersom jag inte har hunnit träffa henne än sen hon föddes. Men det blir lätt så, massor att göra och ingen tid och ork.

Så ha en trevlig fredagskväll allihop!



Av Anna Englund - 4 november 2009 13:04

Jag vaknade imorse av att Mange stod nere och ropade på mig med ett inställsamt "älskling" och eftersom det bara kan betyda problem så var jag inte alltför sugen på att svara. Och mycket riktigt så var det problem, Loke var borta..*suck* Inte det roligaste halv sex på morgonen och en jakthund dessutom och med vildsvin bakom knuten kan det i princip bara betyda en sak.. Så det var bara att kliva upp och gå ut och ropa på honom (i stormen i morgonrock) Och ingen hund dök upp...Så jag var ute på tomten och visslade på honom med jämna mellanrum medans Mange gick med lampa längs åkern och vägen för att se om han kunde få syn på honom, men det var dåligt med det..Efter typ 20-25 min hörde jag att det började rassla uppe i skogen bakom huset och mycket riktigt där kom det en överlycklig Loke, tokskitig.. Då var han inte värd mycket i den här familjen inte...När Waldo rymmer så sitter han oftast precis utanför staketet eller så går han ut på plöjet och då ser man honom åtminstone...Men när jakthunden Loke plötsligt kom på att han skulle rymma då ska han minsann vara borta hur j-a länge som helst...

Förb hundkräk för att sammanfatta vad jag tyckte om honom imorse..


Aja iallafall så åkte Mange till jobbet och jag gick upp och kastade mig i sängen för att ligga och slumra tills det var dags att kliva upp igen vid halv åtta..Inte lyckades jag komma upp då eller nejdå kvart över åtta kvicknade jag till och då ska Elsa vara hos dagmamman vid nio..Hoppsansa så tokigt så det var bara att ringa och säga att vi skulle bli lite sena...Kommer ner i köket och vad hittar jag där? Jodå en jättekräka med spolmask...UUUÄÄÄÄÄ Äckligt...Såg ut som nån tappat en kastrull med spaghetti som hade fått liv och trasslat in sig i varann och försökte komma loss..Så jävla vidrigt!! Och nu är ju saken den att hade jag inte varit gravid så hade det inte bekommit mig ett dugg att städa upp men nu för tiden är jag grymt kräsmagad så jag fick ju kväljningar bara av att veta att jag måste städa upp den där äckliga högen av levande maskar..

Så det blev till att dra på sig skurhandskar + ett extra par gummihandskar utanpå dom och sen rulla upp en halv rulle hushållspapper på högen. Sen var det bara att titta bort och ta upp högen medans hjärnan febrilt tänkte på nåt annat och försökte ignorera känslan av att det rörde sig i händerna på mig...

Så min start på den här dagen har varit allt annat än bra!


Och sen jag lämnade Elsa har jag försökt få tag på löneassistenten (helt dödsdömt) och tok eldat för att få upp värme i huset..Det blåser ju storm och snöar till och från ute och jag kan nästan svära på att det var en isbjörn jag såg ute på åkern för en stund sen som knallade omkring i iskylan ute..

Nej nu ska jag ringa det underbara Försäkringkassan..


Av Anna Englund - 3 november 2009 20:31

Jag blir så jävla less på att inlägget försvinner när man har skrivit hur mycket som helst bara för att man blir utloggad....inte mitt jävla fel att mobilt bredband får spunk ibland....


Nu är jag sur och grinig så nu tänker jag fan inte skriva mer..



Ha ha observera hängboobisarna.....Typ som jag känner nuförtiden när de ligger uppepå magen....

Blev jag ju nästan glader igen...

Av Anna Englund - 2 november 2009 20:00

Japp var in på förlossningen idag  för bebben hade inte rört sig och i vanliga fall så röjer den i 190 så fort jag är still.. Men det var ingen fara den lill* sov bara tungt idag annars såg allt bra ut, den låg nästan fixerad och hade nacken uppåt så nu kan den typ titta ut när den känner för det.. Men jag hoppas att den stannar därinne ett par veckor till iaf så den slipper ligga på neo när den kommer..


Så idag blir det inte mer skrivet för nu ska jag slappa framför tvn och vila min mörbultade sönderklämda mage..

Tjipp på er

Av Anna Englund - 1 november 2009 23:09

inte var det karln eller Elsa iaf utan jag!! Va fan jag är ju aldrig sjuk...eller jo det händer väl men jag har inte tid med det nu. Jag mådde prima igår när vi var hemma hos pappa och stycka och jag mådde bra på kvällen med även om jag var "lite" upprörd på karln..Så jag var uppe i Elsas rum och stuvade runt i hennes garderob, sorterade ur för små kläder och sånt hon inte använder. Och lade in alla kläder som jag hämtade hos syster förra veckan + all tvätt så nu är det fullt i garderoben..Men det är skönt när det är gjortGlad

Men iaf inatt vaknade jag vid halv fyra och det gjorde så satans ont i halsen och bröstet och själklart så får jag ju en hostattack då när jag minst av allt vill hosta..Men efter hostmedicin och alvedon så lyckades jag somna om och sova fram till kvart över sju då vaknade jag av att det var nån som höll på och duscha nere...Obestämd så jag var som tvungen att gå ner och titta vad de gjorde, då var det Mange som höll på och badade Waldo som tydligen varit på rymmen och  varit ute på plöjet och levt loppan...

Och de som har sett en st bernhard efter en raid på plöje vet vad jag talar om...inte kul...

Men då hade jag iaf feber ont i halsen och hosta och var dessutom hes! jag är aldrig hes oavsett hur förkyld jag är så jag talade om för Elsa att hon fick sitta snällt nere och titta på tv medans mamma låg uppe och vilade..(karln skulle ju självklart ut i skogen)

Och det gjorde hon...en stund iaf tills hon släppte in odågan i vardagsrummet som inte kan låta bli att klättra upp på bordet och röja runt så det slutade med att jag fick kliva upp och gå ner och städa upp en massa päronsaft från golvet...inge roligt...jätteklibbigt...

Så resten av dan har gått som i dimma mest och jag vara tom tvungen att lägga mig och sova ett tag på em/kvällen för att ha ork till resten av kvällen..Och just nu sitter jag framför tvn och svettas och fryser om vartannat med världens halsbränna som inget biter på och funderar på om jag ska gå upp och lägga mig...om sängen är ledig vill säga men det visar sig när jag kommer upp...


Så det var lite söndagsgnäll från mig...

Natti natt

Ovido - Quiz & Flashcards