Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under november 2009

Av Anna Englund - 18 november 2009 13:43

Jag har avslutat Waldos blogg.

Av Anna Englund - 18 november 2009 13:09

Det skulle jag nog fan hellere ha än att ha den tillvaro jag har nu. Det är inte ett dugg jävla kul att vara gravid och jag ser inte fram emot att få barn. det är inge kul att ha eget hus utan jag skulle kunna sälja eller flytta..Och jag vill definitivt inte vara gift!!


Allt detta grundar sig i att jag har en karl som inte lyfter ett finger för att hjälpa till här hemma, de få grejer han gör skulle jag lika gärna kunna göra själv..

Jag är så jävla less på att höra "snart, jag ska,jag tänkte göra". För det sker fanimig inte!!

Det enda som händer här hemma är att han kliver upp på morgonen,ev kan hundarna få komma ut om han om han har tid(orkar) sen nkommer han hem och sitter framför tvn, frågar när maten är klar och går därefter och lägger sig.. Hundarna kan han på sin höjd ta ut om man tjatar tillräckligt..Umgås med sin dotter ja det händer väl men då är han mest bara sur och grinig så dom blir osams..


Jag däremot som har varit sjukskriven sen i maj för foglossningar och som dessutom får förvärkar bara genom att böja mig ner eller nåt jag får städa, diska, fixa mat. Ta ut hundar flera gånger om dan, lämna och hämta hos dagmamman, handla. vika tvätt, ta undan tvätt. städa Elsas rum.försöka plocka undan alla kartonger som fortfarande står överallt. Leta fram allt som bebisen behöver, hämta sånt som står hos andra.  Jag tycker inte att det är rimligt att ha det så men det hjälper ju inte att säga nåt till en person som antingen ger fan i att svara, säger att han inte har tid eller helt enkelt inte är hemma.


Så just nu är jag så less på det och på honom så jag skulle kunna lämna in skilsmässo ansökan flytta härifrån, föda barn och ge det till honom så får han var ensamstående tvåbarnspappa och jag blir en sån där mamma som håller mig borta... Allt är verkligen så jobbigt och nattsvart just nu och det känns verkligen hemskt att känna eller snarare sagt inte känna nån glädje över vare sig Elsa eller mitt kommande barn, mitt nya hus eller mitt äktenskap..

Jag är inte den som gräver ner mig eller låter det bli så här illa men jag har verkligen ingen ork längre till att ta tag i nåt..och efter att ha bett och tjatat i flera månader om hjälp och fortfarande inte får någon så är det liksom slut på orken. Det är inte roligt att vara hemma längre, jag har ingen lust att göra något utan jag vill bara sätta mig i en koja ute i skogen alldeles ensam och sen bara sitta där..


Så nu har alla som läser fått en inblick i mitt liv och hur jag mår och det är bara den nattsvarta sanningen..

Av Anna Englund - 17 november 2009 15:48

Jag har som sagt hållit på och tragglat med fk och jobbet ett tag nu..och kontentan av det hela just nu är att jag verkar bli utan pengar helt för juli/augusti och blir av med mina sista semester dagar.. Jag blir så jävla less och frustrerad och jag har bara lust att skrika rätt ut..och till råga på allt så är det ingen som kan behaga vara trevlig heller när dom ringer utan de låter bara sura och griniga...Och hur troligt är det då att man är trevlig tillbaka??


Så hur detta slutar det vet bara h*n där uppe...

Av Anna Englund - 16 november 2009 20:40

Är att man inte kan ladda upp filmer direkt från datorn. På min hundblogg har man den möjligheten istället för att man måste ta det via youtybe. Jag kanske inte vill ha användarkonton överallt...Tycker det är tillräckligt med dom jag har.

Idag har jag varit på Bm besök och allt var bra förutom mitt blodvärde men så är de ju alltid. Magen hade vuxit 5cm på 4 veckor och bebben låg jättelångt ner fortfarande. Så från att ha legat under undre kurvan ligger jag nu nästan på normalkurvan...Ja det är bra festligt hur det kan vara ibland..

Grattis Jessica och Fredde till er lilla EddieSkrattande

Han kom som en raket när han väl behagade titta ut..


Hoppas att min skyndar på lite mer den här gången så det inte blir lika långdraget som sist...

Men det lär ju visa isf och ut kommer dom alltid...

Annars så har det inte hänt så mycket idag, min gammelmormor ska få komma hem imorgon eller på onsdag hon hade inte lunginflammation och hon var pigg och uppe och gick..Skönt..

Jag har plockat med tvätten så nu är nästan all tvätt borta från sovrummet, men det lär ju inte vara så länge..

Jag har även flytat upp Sunes mat till övervåning då det finns 2 st skurkar här hemma som sätter igång att söka av hela köket i bords/bänknivå så fort tv stängs av och vi går upp och lägger oss. Och det känns som att det blir dyrt att föda två stora hundar på kattmat...Men allt har ett straff, äter man nästan ett halvt kilo katttorrfoder så blir man dålig i magen vilket Waldo har lärt sig nu på kvällen..Ha ha..

Så det blir spännande och se vad de ska hitta på inatt för hyss, igår natt höll dom på och hittade på sattyg till 2-tiden så jag vet inte hur många vändor jag var ner och gormade på dom..


Nej nu ska jag ta min godispåse och kasta mig framför tvn och kika på CSI...

Av Anna Englund - 15 november 2009 21:12

Jag åkte iväg på em idag och följde med mormor till min gammelmormor(hon fyller 91 idag)för hon var dålig och var inte sig själv. När vi kom dit vid kvart över tre så låg hon fortfarande i sängen och var inte alls pigg. Hon var tungandad och varm och det gjorde ont att andas..Så jag gjorde det enklaste, jag ringde ambulans. Så de kom och de tog bt och kollade saturation mm och lungorna lät inte bra så hon fick åka till akuten i Tierp först. Jag skjutsade dit mormor och kollade hur det var med henne sen åkte jag hem mot att mormor skulle meddela mig hur det gick.

På vägen hem stannade jag till hos pappsen en sväng, ser ju inte till dom lika ofta sen vi flyttade.

När jag kom hem så ringde mormor och talde om att gammelmormor hade fått åka vidare till UAS, de misstänkte lunginflammation och så var det nåt värde som inte var bra..Men nu är hon på sjukhus så nu får hon den hjälp hon behöver så det är skönt..

Det var bara det jag tänkte skriva nu för just nu är det en dusch och sen sängen som väntar..

Elsa börjar halv nio imorgon och jag ska på Bm kontroll halv tio..V 34 koll...helt sjukt vad tiden går fort..Bara 7 veckor kvar typ...

Av Anna Englund - 15 november 2009 11:19

Svärfar är här idag och hjälper Mange att snickra ute i vedboden så att det blir ett hundhus åt doggarna där. Vi har ju en hundkoja i hundgården med värme men det hjälper ju inte min filur eftersom han inte får komma in i den för Loke. Så är det dåligt väder så ligger Loke i kojan i värmen och gottar sig medans Waldo får ligga ute i leran.. Så nu ska dom få ett hus i vedboden som de kan gå in i, visserligen utan värme men det är skydd mot regn och blåst och det är isolerat med tjock frigolit så det är torrt därinne.. Och de har ju faktiskt päls och ska ju föreställa vara hundar av såna raser som kan vara ute året om så det blir jättebra det där.

Vi ska även öppna upp mellan hundgårdarna så det blir en jättestor gård istället, det blir så skitigt nu när de är i den "lilla"..Våra hundar har lite lyx deras hundgård kommer kanske landa på nånstans runt 50kvm och 2 hundhus/kojaCool

Men vad gör man inte för sina älskade fyrfotingar, de är ju också en del av familjen..


Nej nu ska jag koka kaffe och ta ut åt karlarna så de får lite värme i kroppen..

Av Anna Englund - 13 november 2009 22:53

Jag är så grinig och less på min andra hälft just nu att jag gladeligen skulle gå upp och tända eld i hans vapenskåp...

Det är ju bra att en av oss har en fritid och ett liv utanför dessa fyra väggar...

Men allt straffar sig förr eller senare även detta....



Av Anna Englund - 13 november 2009 13:27

Fredag den 13e...och ja vad säger man...Jag har hunnit tappa bärbara telefonen i skurhinken idag, det går inge bra alls att elda i öppna spisen för det tar sig inte ordentligt och jag har massor med förvärkar så allt är bara jobbigt...och så är jag sur på min andra hälftSkrikandes

Men då är det ju som det brukar kunna vara...


Jag funderar på att börja plugga nu i januari när jag ändå ska gå hemma men på halvtid och distans.

Jag kanske ska bli ekonomiassistent med löneadministration bara för att göra nåt annat än och torka *pip* på äldre.

Och det skulle faktiskt vara skönt att ha ett normalt 7-16 jobb med lediga kvällar och helger med barnen. Och så får de ju en bättre kontinuitet i sin vardag också..

Jaja jag får tänka lite på det men det lockar...

Men nu tänker jag inte skriva mer för jag måste kasta i mig nåt att äta för det är snart dags att hämta fröken hos dagmamman..

Kommer mer ikväll

Ovido - Quiz & Flashcards